środa, 9 kwietnia 2008

I ponownie pewna szkoła na Jeżycach

Budynek Szkoły Podstawowej nr 36 im. mjr. Henryka Sucharskiego
na ul. Słowackiego 54/56 w Poznaniu, dzielnica - Jeżyce.
Charakterystyczna wieża z zegarem jest pozostałością po strażnicy przeciwpożarowej.


Poniżej:
"Najdodatniej przedstawiała się brama Dębińska, z posągiem św. Jerzego w ostrołukowym zagłębieniu nad szerokim płaskim łukiem prześwitu, miała jakiś wdzięczny nalot romantyzmu. Dziś rzeźba ta mieści się na gmachu szkoły podstawowej przy ulicy Słowackiegiego"
Kazimierz Ulatowski "Gdy Poznań był małym miastem"
w "Poznańskie wspominki. Starzy Poznaniacy opowiadają"







2 komentarze:

  1. Kocham Poznań. To moja kochana szkoła, uczęszczałam do niej w latach 1950-1957. Szkoła nr. 8 im. Tadeusza Czackiego, dyr. była pani Kempińska. Mam cudowne wspomnienia z Poznania , nie mieszkam już 48 lat ale tęsknię za Jeżycami, gdzię się wychowałam, Śródmieściem gdzie się pózniej uczyłam i starym rynkiem gdzie pracowałam. Teraz odwiedzam najbliższych na Junikowie. Kocham Poznań, kto pamięta tą piosenkę?

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ten niebieski zegar :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!