poniedziałek, 27 kwietnia 2009

Kantor dawnej fabryki Cegielskiego



W przewodniku Pascala czytamy:
Plac naprzeciw ul. Łąkowej w latach 1859-1913 zajmowała fabryka Hipolita Cegielskiego. Na tyłach bloku z lat 60. XX w. stoi do dziś budynek dawnego kantoru z ozdobną ośmioboczną wieżyczką. Ciekawy architektonicznie obiekt został wzniesiony w latach 1869-1870 na podstawie projektu Stanisława Hebanowskiego.

Budynek znajduje się za dość nieciekawym blokiem z czasów PRL na ulicy Strzeleckiej.
Jest całkowicie zasłonięty przez ten blok więc przez całe 28 lat nie wiedziałam o jego istnieniu!


Z tego co wiem, budynek należy do Wielkopolskiego Centrum Onkologii.

Fragment nowego skrzydła szpitala - po prawej na zdjęciach.


Ośmioboczna wieżyczka przykuwa uwagę.


Odnowiony budynek prezentuje się pięknie.
Nie mogłam się napatrzeć :)
Szkoda, że te metalowe płoty mi przeszkadzały...



1 komentarz:

  1. Nigdy nie widziałem tego budynku. A przy ul. Strzeleckiej przecież mieszkałem :) Rzeczywiście bardzo ładna budowla...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!