sobota, 23 maja 2009

Wieżowce ALFY - lubię


ulica św. Marcin
kontrowersyjne wieżowce Alfa
Dla jednych to smutna pozostałość po architekturze Poznania z lat PRL-u,
dla innych to interesujący element poznańskiego krajobrazu.



Niewątpliwie Alfa architektonicznie nawiązuje do zabudowy ulicy Marszałkowskiej w Warszawie - tam gdzie jest Galeria Centrum.


Alfa - dawniej "Centrum" - została zaprojektowana w latach 1963-1965!
Autorami są Tadeusz Płończak i Zygmunt Waschko.
Budowę całości ukończono w 1972 roku.


4 komentarze:

  1. Oryginalne elewacje tych wieżowców to (piękne) aluminium błyszczące i czarne linie. Szkoda, że zainstalowano szarą blachę.
    Również razi bałagan estetyczny parterów niezgodny z oryginałem.


    Tom, Warszawa

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zwrócić uwagę, że głównym projektantem Alfy był Jerzy Liśniewicz :-) Pozwoliłem sobie skorzystać z Twojego zdjęcia przy poście o Alfie na moim blogu - mam nadzieję, że nie masz nic przeciw. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zwrócić uwagę, że głównym projektantem Alfy był Jerzy Liśniewicz :-) Pozwoliłem sobie skorzystać z Twojego zdjęcia przy poście o Alfie na moim blogu - mam nadzieję, że nie masz nic przeciw. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!