sobota, 2 kwietnia 2011

Zabytkowe klatki w Starym Zoo


Tym razem przedmiotem mojego zainteresowania były zabytkowe klatki w Starym Zoo przy Zwierzynieckiej 19 (dawny Zwierzyniec). Kiedyś już próbowałam je sfotografować ale udało mi się zrobić zdjęcia tylko komórką. Tym razem jakość fotografii jest nieco lepsza.

Oprócz zabytkowych klatek w Starym Zoo można podziwiać również interesujące rzeźby. Najsłynniejsze to koń i wilk, które sfotografowałam osobno.

Ten ogród zoologiczny pełni obecnie funkcję bardziej parku niż zoo. Wstęp jest wolny. Jeśli chodzi o zwierzęta, to zostało ich tu niewiele. Kiedyś myślano o likwidacji zoo w tym miejscu, jednak podobno podjęcie takiej decyzji spowodowałoby wyjście na miasto mieszkających tu szczurów 🐀🐀

Stare Zoo zostało wpisane do rejestru zabytków w 1972 roku. Jest to najstarszy tego typu obiekt w Polsce. Jego historia sięga 1871 rok.

Odwiedzając Poznań warto więc zajrzeć tu choćby na chwilkę aby poznać miejsce odwiedzane kiedyś przez pokolenia najmłodszych Poznaniaków. Można odnaleźć również interesujące murale.




Woliera dla ptaków brodzących


woliera dla ptaków brodzących - 1924 rok

Klatki dla dużych drapieżników


 
seria zdjęć klatek dla dużych drapieżników.



jako dziecko często odwiedzałam zoo. Nigdy nie zapomnę smutnego widoku dużych kotów w tych ciasnych klatkach. Pamiętam lwy i pantery...




ciekawe zwieńczenie dachów



Alpinarium


alpinarium - 1906 rok




Klatki na niedźwiedzi



klatki dla niedźwiedzi

3 komentarze:

  1. a ja pamiętam niedźwiedzie w tych strasznie malych klatkach

    OdpowiedzUsuń
  2. ja właśnie nie mogłam sobie przypomnieć, czy widziałam tam niedźwiedzie, czy już za moich dziecięcych wizyt już ich nie było. Nie wiem dlaczego ale z tym miejscem kojarzą mi się też foki (tylko gdzie niby one miały tam być...)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja za to nie pamietam fok, ale pamiętam hipopotama :)

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!