niedziela, 13 września 2009

Na ulicy Orzeszkowej w Poznaniu


Tym razem prezentuję kilka zdjęć z pięknej uliczki Elizy Orzeszkowej.
To tu znajduje się interesująca kolonia willowa dzielnicy Łazarz.



Uliczka ta znajduje się między ul. Matejki a ul. Śniadeckich, równolegle do podobnej w klimacie ulicy Marii Konopnickiej - której to zdjęcia przedstawię trochę później.


Ta kamienica znajduje się na rogu z ulicą Matejki.
Moją uwagę przykuły złotawe liście - ozdoby na balkonie.


Kolonia willowa zaczęła powstawać tu od około 1895 roku.
Niemcy nazywali to skupisko pięknych willi - Kaiser-Wilhelm-Anlage.



Najpierw powstało tutaj 15 willi w stylu szwajcarskim, willi wykonanych z różnokolorowej klinkierowej cegły (więcej zdjęć w następnych wątkach).



po 1900 roku wybudowano pozostałe domy w stylistyce secesyjnej


5 komentarzy:

  1. Droga Dominiko. Jak moglas pominac najstarsza kamienice na tej ulicy (nr 9/11)? Nie jest ona w najlepszym stanie ale nie stracila swojego uroku. Zwlaszcza posag sowy na dachu. Pozdrawiam. Artur

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam!
    Dziękuję za komentarz.
    Nie pominęłam tej kamienicy! Jest piękna! Zamieściłam jej zdjęcia w innym wątku.
    http://fotopoznan3.blogspot.com/search/label/ul.%20Elizy%20Orzeszkowej
    Pozdrawiam, Dominika

    OdpowiedzUsuń
  3. nie mogę prawidłowo wkleić linku - odsyłam do bocznych linków - ul. Elizy Orzeszkowej

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam tam przez przypadek i zaintrygował mnie opuszczona willa z dość sporym ogrodem i fontanną, wydaje mi się, że to ta ostatnia na zdjęciach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę się tam udać ponownie i zobaczyć, co się pozmieniało :) fontanny nie udało mi się przyuważyć - może dlatego, że gdy byłam tam ostatnio było lato :) i zieleń drzew przysłoniła mi wiele szczegółów...

      Usuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!