niedziela, 27 marca 2011

Arsenał - modernistyczna perła pośród "renesansowych" kamieniczek


Arsenał - Galeria Miejska i Księgarnia
Stary Rynek 3

Ostatnio słyszałam, że mówi się o przebudowie Arsenału. Na razie przeprowadzono konkurs na najlepszy projekt. Środków na jego realizację podobno brak.
Tymczasem ja postanowiłam uwiecznić na tych kilku fotografiach stan obecny.





ul. Jana Baptysty Quadro - ciekawe czy twórca renesansowej odnowy Ratusza ucieszyłby się z tego, że jego imieniem nazwano uliczkę na Starym Rynku, która jako jedyna nie ma nic wspólnego z duchem jego czasów...



w tle, budynek Wagi Miejskiej


Meskalina - klubokawiarnia




4 komentarze:

  1. Powinni zrównać z ziemią ten koszmarny budynek. Od zawsze wiadomo, że kompletnie on tam nie pasuje, a obecnie z racji jego wieku chce się wmówić mieszkańcom, że to już zacny zabytek :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Według mnie też tam nie pasuje. Zupełnie inna bajka.

    Muszę przyznać jednak, że podczas fotografowania dostrzegłam coś interesującego w tym budynku, ale w samym budynku a nie jego umiejscowieniu.

    A może tak dałoby się przenieść Arsenał koło AWF na Królowej Jadwigi? :) Tam pasowałby lepiej...

    OdpowiedzUsuń
  3. Popieram, ciekawy pomysł - przynajmniej byłaby zachowana jakaś spójność z otoczeniem. Byle jak najdalej od Starego Rynku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj byłam na tyłach AWFu. Chyba coś tam będą budować. Ale teren jest dość duży. Arsenał mógłby się tam zmieścić.
    Czytałam też artykuł o wędrujących budynkach. Wygląda na to, że takie przedsięwzięcia są możliwe! Zresztą w Poznaniu już raz most przeniesiono...

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!