niedziela, 30 września 2012

Poznań na starych pocztówkach - Biblioteka Raczyńskich i plac Wolności


Przedstawiam zdjęcie pocztówki z lat osiemdziesiątych. Pocztówka została wydana przez Krajową Agencję Wydawniczą.

Opis: Poznań. Biblioteka Raczyńskich, klasycystyczna, wzniesiona w latach 1822-1829 według projektu rzymskiego architekta, któremu za pierwowzór posłużył paryski Louvre.

Co się zmieniło?

Biblioteka ma odświeżoną elewację a pomnik Hygiei przesunięto bardziej w prawo (w stronę przejścia dla pieszych widocznego na zdjęciu). Pomnik został gruntownie odnowiony. Te zmiany można odebrać pozytywnie...

Co jeszcze się zmieniło?
Pod placem pojawił się ogromny parking podziemny (jakoś nie miałam okazji z niego skorzystać) a zamiast prostej, klasycznej fontanny, idealnie pasującej do budynku biblioteki, pojawiła się nowa... przypominająca współczesną rzeźbę.



Zdjęcie współczesne:



1 komentarz:

  1. Teraz napiszę z perspektywy czasu.... z początku nie mogłam jakoś zaakceptować nowoczesnej fontanny na placu Wolności. Ale przyznaję, że już się do niej przyzwyczaiłam i już mnie tak nie razi w tym miejscu.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!