piątek, 23 lutego 2018

Jestem Nad Wierzbakiem

Nad Wierzbakiem 35

Tym razem na blogu prezentuję kilka ujęć z ulicy Nad Wierzbakiem niedaleko Parku Sołackiego. 

Na początek w centrum zainteresowania plomba spod numeru 35. Uważam, że jest to jedna z najlepiej wkomponowanych plomb w Poznaniu. A czy ktoś może jeszcze pamięta, co tam było wcześniej? Na szczęście kiedyś przypadkowo sfotografowałam tam taki mały niepozorny budynek...






Tymczasem po drugiej stronie ulicy...


... możemy zaobserwować nieco starszą zabudowę. Przypomina mi ona kamienice z ulicy Głównej.




nie mogło zabraknąć białych dostawczaków w kadrze 😀


Bliżej Parku Sołackiego, niedaleko Alei Wielkopolskiej, pojawia się architektura hitlerowska (zdjęcie poniżej). Fragment drugiego budynku sfotografowałam w 2011 r. Zapewne wkrótce pojawię się Nad Wierzbakiem jeszcze raz, ponieważ zorientowałam się, że budynki te nie zostały przeze mnie należycie obfotografowane.

Tam, gdzie obecnie jest cukiernia kiedyś o ile się nie mylę była księgarnia. Niestety w tym miejscu w 2011 r. miał miejsce tragiczny wypadek.

piękna willa przy al. Wielkopolskiej, widoczna od ul. Nad Wierzbakiem

a nad nami jedzie pociąg


A oto tunel łączący Nad Wierzbakiem z Kościelną.


Pamiętam, że gdy byłam małym dzieckiem, to bałam się tamtędy przechodzić. Myślałam, że jest tam bardzo niebezpiecznie; że gromadzą się tam spaliny i nie będę w stanie oddychać. Pamiętać trzeba, że w tych czasach po Poznaniu jeździły przeróżne dwusuwy a spaliny było czuć w powietrzu.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!