czwartek, 4 czerwca 2020

Pocztówka z Poznania - restauracja Adria na Głogowskiej w Poznaniu

Restauracja "Adria" wg fotografii barwnej K. Kaczyńskiego Biuro Wydawnicze "RUCH" - pocztówka
Z cyklu wspomnień czar... przedstawiam zakupioną niedawno przeze mnie pocztówkę z Poznania. Na zdjęciu widoczny jest budynek restauracji "Adria", który mieścił się przy ul. Głogowskiej (niedaleko mostu Dworcowego, pomiędzy budynkami MTP). Prawdopodobnie pocztówka dokumentuje scenkę z końca lat 60-tych. W tle widoczna iglica targowa.

Budynek już nie istnieje. Adria została zamknięta w Sylwestra 2008/2009 po pożegnalnej imprezie.  Niestety nie uwieczniłam tego budynku na swoich zdjęciach. Przed zburzeniem, w swoich ostatnich latach bytności, obiekt ten wyglądał już zupełnie inaczej. Miał ciemnozieloną blaszaną nadbudówkę na której widniały napisy "restauracja", "dancing", "drink bar", "disco", "kawiarnia" a szyby były złotomiedziane.

Drodzy czytelnicy, czy macie jakieś wspomnienia związane z Adrią? A może chcielibyście podzielić się swoimi archiwalnymi zdjęciami? Czekam z niecierpliwością na odzew w komentarzach.


2 komentarze:

  1. Dwa lata i trzy dni to łącznie 734 dni bez wpisu.
    Nie jestem szczególnie fanboyem, ale miło widzieć Cię z powrotem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ten czas tak szybko mija... Mam nadzieję, że uda mi się zostać teraz na trochę dłużej. Poznań się zmienia każdego dnia więc tematów do fotografowania na pewno nie zabraknie!

      Usuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!