sobota, 14 maja 2011

Zabudowa ulicy Niegolewskich


Przedstawiam serię zdjęć, które przedstawiają zabudowę ulicy Niegolewskich na poznańskim Łazarzu.
Dominują kamienice. Wśród nich można jednak zauważyć kilka mniejszych budynków. Do końca XIX wieku część ulicy Niegolewskich zajmowała bowiem kolonia willowa. Z kolonii tej pozostało już niestety tylko kilka budynków...





bogactwo dekoracji

ul. Niegolewskich 29 - willa z lat ok. 1896-1899

piękność na ul. Niegolewskich 23

prawdopodobnie opuszczona willa; ul. Niegolewskich 33

2 komentarze:

  1. Moja dzielnica... Tu się urodziłam, chodziłam do szkoły, studiowałam. A tak daleko mnie wywiało! Wracam zawsze z sentymentem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna jest zabytkowa zabudowa. Poznań to jedno z nielicznych polskich miast nie dotkniętych aż w tak dużym stopniu wojną jak np. stolica czy chociażby Wroclaw. Niestety w naszym kraju stara zabudowa jest w sporym stopniu zaniedbana (w tym niestety Warszawa wciąż dominuje, a szkoda, bo tam tak niewiele się uchowało). Przyczyn jest wiele: lata PRLu, nie rozwiązanie w Polsce wielu spraw i powojennych dekretów, jak również mało sponsorów, którzy mogliby wspierać rewitalizację starych kamienic.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!