niedziela, 18 lutego 2018

Temat na Niedzielę: Pomnik Jezusa Chrystusa na Kościelnej


Każdy Poznaniak kojarzy na pewno ten piękny Kościół zlokalizowany przy Kościelnej 3. Każdy też z pewnością wie, że na terenie parafii w połowie 2016 r. pojawiła się kontrowersyjna figura Jezusa Chrystusa.
Dopiero niedawno postanowiłam się tam wybrać i przyjrzeć się pomnikowi z bliska.



Na początek przedstawię jednak kilka zdjęć okolicy z Kościołem w roli głównej.


A oto i figura.
Jak zrozumiałam ma ona być elementem odbudowywanego Pomnika Wdzięczności (Pomnika Najświętszego Serca Pana Jezusa - poznańskiego łuku triumfalnego). Być może figura będzie prezentowała się lepiej na podwyższeniu z dobudowanym łukiem triumfalnym. Na razie wydaje mi się, że mocno gubi proporcje. Osobiście bardziej podoba mi się przedstawienie Jezusa na Fredry.




Ciekawe, czy w tym roku Pomnik Wdzięczności zostanie odbudowany. Z tego co pamiętam w planach była lokalizacja na Malcie i rok 2018, jako setna rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli masz ochotę, to serdecznie zapraszam do podzielenia się swoimi opiniami na powyższy temat.
Mile widziane rodzinne wspomnienia, ciekawostki, plotki, opisy przeżyć czy subiektywna ocena dotycząca sfotografowanych przeze mnie miejsc. Takie komentarze są niezwykle cenne. Są wręcz na wagę złota! Dokumentujmy wspólnie nasz Poznań!